Monsterboard start nieuwe interactieve merkcampagne

Mensen op straat zijn figurant in digital out of home campagne

Vanaf 10 september gaat Monsterboard op vier locaties in Nederland van start met een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen. Mensen op straat zijn te zien op een groot scherm, waarop ze gevolgd worden door het grote paarse Monster met een tekstballon in zijn handen. In deze ballonnen zijn gedachten en twijfels te lezen die werkende mensen in Nederland regelmatig hebben. Met deze nieuwe vorm van interactief campagne voeren wil het recruitment platform millennials laten zien wat Monsterboard ze te bieden heeft.

 

De campagne is onderdeel van de in 2016 gelanceerde merkcampagne gericht op millennials (18 t/m 35 jaar oud). Monsterboard wil werkend Nederland, dat over een paar jaar voor meer dan de helft uit millennials bestaat, helpen om de baan te vinden die zij verdienen. Met de nieuwe digitale out of home campagne laat Monsterboard aan millennials zien dat het recruitmentplatform een goede partner is in het vinden van een nieuwe baan, maar ook in het bieden van carrièreadvies. Zo zijn er in de tekstballonnen vragen te lezen als ‘Ik ben toe aan een nieuwe uitdaging, wat nu?’, ‘Tijd voor een nieuwe baan! Waar begin ik?’ en ‘Wat moet ik nou precies op mijn cv zetten?’.

 

Sander de Bruijn, Marketing Directeur Monsterboard: “Millennials twijfelen vaak aan de keuzes die ze moeten maken in het leven. Wij willen ze een steuntje in de rug bieden door niet alleen de juiste banen aan te bieden maar ook advies te geven op carrièregebied. Daarnaast spelen we ook goed in op de behoeftes die deze generatie heeft bij het solliciteren. Zo hebben we een mobiele sollicitatieapp die op basis van vaardigheden en voorkeuren banen toont die passen bij de werkzoekende.”

 

De campagne loopt van 10 tot en met 16 september. Tijdens deze week worden er naast de vier interactieve schermen ook 13 schermen op 11 verschillende locaties ingezet die de video commercial van Monsterboard tonen. In deze video, die begin 2018 gelanceerd werd, is te zien hoe het grote paarse Monster talenten letterlijk wegpakt van hun werkplek om ze vervolgens in zijn klauwen mee te nemen om ze te plaatsen op de werkplek die zij verdienen. Naast de digital out of home campagne op verschillende locaties in Nederland is Monsterboard deze maand ook te zien en te horen via digitale banners, online video en radio.

 

Het concept en de creatie van de interactieve campagne is verzorgd door Ngage media. De TVC werd bedacht en geproduceerd door KBS New York. 

289897 brandcampagne%20monsterboard%20 %20amsterdam%20zuid%20wtc 381347 large 1536761730
289896 brandcampagne%20monsterboard%20 %20utrecht 3c3310 large 1536761730

Fotobijschrift: Vanaf deze week start Monsterboard op vier locaties in Nederland met een nieuwe interactieve campagne waarin voorbijgangers de hoofdrol spelen. Mensen op straat zijn te zien op een groot scherm, waarop ze gevolgd worden door het grote paarse Monster met een tekstballon in zijn handen waarin vragen en twijfels voorbij komen die werkzoekenden in Nederland kunnen hebben.

Download PDF
Download PDF
Over Monsterboard

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW). Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent.

Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan.

berichten