Monsterboard komt met Employer Branding Solution om ook passief toptalent te bereiken

Programmatic advertising nieuwste trend in online recruitment

10 OKTOBER 2016, AMSTERDAM
Samenvatting
Carrièreplatform Monsterboard introduceert deze week een nieuwe Employer Branding Solution voor werkgevers om nog effectiever kandidaten te bereiken. Dit product stelt bedrijven in staat om hun werkgeversmerk onder de aandacht te brengen van werkzoekenden. De oplossing bestaat uit een bedrijfsprofielpagina op Monsterboard en een branded template voor alle vacatures. Daarnaast kunnen bedrijven veel meer content delen zoals foto’s, bedrijfsvideo’s, testimonials van medewerkers en social media updates. Zo krijgen kandidaten gemakkelijk en snel toegang tot de belangrijkste informatie van een bedrijf. Door zoveel te delen, zullen werkgevers sneller in staat zijn om de juiste mensen aan te trekken. Door middel van programmatic advertising wordt de profielpagina vervolgens onder de aandacht gebracht van de potentiële kandidaten. Daarmee kunnen werkgevers ook passieve werkzoekenden bereiken, ook op plekken waar ze niet direct naar werk zoeken.

De grootste groep op de arbeidsmarkt op dit moment is tussen de 18 en 35 jaar (millennials) en zij willen veel meer zien dan alleen een vacature. Ze doen uitgebreid onderzoek naar de werkgever achter een vacature. Kandidaten hebben steeds meer keuze en willen voordat ze solliciteren meer te weten komen over een bedrijf, de bedrijfscultuur, de waarden, de visie en de carrièremogelijkheden.

Stand van zaken op de arbeidsmarkt anno 2016

  • 36% van de werkgevers meldt een tekort aan talent1;
  • 75% van de werkzoekenden doet onderzoek naar een werkgeversmerk voor de sollicitatie2;
  • 60% van de werknemers vindt de reputatie van hun werkgever belangrijk en bepalend voor de duur van hun dienstverband3.

Gian Zandonà, managing director van Monsterboard. “Veel bedrijven werken al jaren aan een sterk werkgeversmerk. Maar met de komst van de nieuwe generatie werknemers wordt hun employer brand nóg belangrijker. Recruiters die in staat zijn om hun werkgeversmerk goed te positioneren, hebben twee keer zoveel kans om reacties te ontvangen van de kandidaten die zij benaderen. Daarbij komt dat bedrijven met een sterk werkgeversmerk de kosten om iemand aan te nemen kunnen verminderen tot wel 50%.”4

Expert in online recruitment

Monsterboard maakt gebruik van slimme technologie die er voor zorgt dat advertenties alleen de doelgroepen bereiken die bedrijven willen bereiken en dit alleen op de sites die zij spontaan bezoeken. Werkgevers kunnen hierdoor zichtbaar worden bij kandidaten zonder dat deze een specifieke website hoeven te bezoeken of persoonlijke gegevens moeten achterlaten. “Een Employer Branding pagina en programmatic advertising zijn los van elkaar niet nieuw in de markt, maar de combinatie van beide maakt deze oplossing zo interessant. Door intelligente technologie wordt de bedrijfscontent getoond aan mensen voor wie het echt relevant is. Daardoor kun je ook passieve werkzoekenden bereiken, waar ze zich online ook bevinden op basis van hun interesses en gedrag”, licht Gian Zandonà verder toe.

Deze zomer zette Monsterboard ook al een vervolgstap in social recruitment door de toevoeging van Facebook aan het social advertising pakket. Met Monster Social Job Ads worden vacatures getoond aan zowel actieve als passieve werkzoekenden op Facebook en Twitter. Monsterboard wil werkgevers met haar oplossingen zo goed mogelijk bedienen in de zoektocht naar toptalent.

Bronnen: 1 - Manpower, Global Survey, 2 - CareerArc, 3 - EBI Survey, 4 – Brazen Careerist

/// EINDE BERICHT ///

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW). Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent.

Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan.

Meer informatie is te vinden op: http://info.monsterboard.nl/over-monsterboard/info3.aspx.

Contactpersonen
Download PDF
Download PDF
Over Monsterboard

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW). Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent.

Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan.

berichten