Monsterboard kondigt nieuwe social recruitment- en communicatiediensten aan

02 OKTOBER 2014, AMSTERDAM
Samenvatting
Monsterboard kondigt vandaag drie productlanceringen voor de Nederlandse markt aan: TalentBin by Monster, Monster Twitter Cards en Monster Talent CRM. De productlanceringen zijn onderdeel van de nieuwe koers van het bedrijf die in mei van dit jaar is aangekondigd.

Monsterboard onthult vandaag ook een nieuwe visuele merkidentiteit die de hernieuwde missie van het koppelen van mensen aan banen overal ter wereld, weerspiegelt.

TalentBin® by Monster: het vinden van schaars IT-talent
TalentBin by Monster is een sociale zoekmachine met een focus op schaars IT-talent. De dienst bundelt waardevolle informatie die potentiële kandidaten achterlaten op internet en sociale media tot één profiel, compleet met contactgegevens. Recruiters hebben zo toegang tot een nieuwe pool van zeldzaam IT-talent die voorheen zelden of nooit hun professionele informatie bijwerkte. Wereldwijd geeft TalentBin by Monster toegang tot maar liefst 100 miljoen profielen wat een aanvulling is op de 25 miljoen huidig beschikbare kandidaten uit de database van Monster.

Monster® Twitter Cards: groter bereik van vacatures via social media
Monsterboard biedt recruiters bovendien de mogelijkheid om het bereik van vacatures te vergroten door in te zetten op social media. Dit gebeurt onder meer met Monster Twitter Cards. Met dit product worden (opvallende) vacatures automatisch via Twitter verspreid compleet met de bedrijfsnaam, functietitel en -omschrijving, salarisindicatie, locatie en hashtags. Er is ruimte voor een logo of afbeelding en tekst van meer dan de standaard 140 karakters. Monster Twitter Cards is een effectieve tool voor het vergroten van het bereik van vacatures, om in contact te komen met kandidaten en om in te zetten voor corporate branding doeleinden.

Monster® Talent CRM: gericht communiceren met slimme communicatietools
Tenslotte komt Monsterboard met Monster Talent CRM, een communicatieplatform waarmee recruiters direct contact kunnen zoeken met passende kandidaten uit de cv database van Monsterboard. Daarbij hebben zij de mogelijkheid om op kleine en grote schaal recruitmentcampagnes op te zetten en via een analysetool real time resultaten te ontvangen.

Nieuwe visuele merkidentiteit
Monster introduceert vandaag ook een nieuwe visuele merkidentiteit, een paarse vlag verfraaid met een nieuw woordmerk. De vernieuwde merkidentiteit die wereldwijd via het internationale netwerk van Monster wordt uitgerold weerspiegelt Monster’s wereldwijde dekking en vertegenwoordigt de uitgebreide mogelijkheden om werkgevers en kandidaten te helpen om naar beter te zoeken.

“Monster veranderde in 1994 voorgoed de manier waarop mensen banen zoeken en bedrijven personeel. Vandaag lanceert Monster drie nieuwe producten waarmee recruiters in de huidige gefragmenteerde arbeidsmarkt in staat zijn die ene kandidaat te vinden en aan zich te binden. Wij zijn ervan overtuigd dat onze nieuwe producten de conventionele opvattingen over social recruitment veranderen – en in het bijzonder nieuw licht werpen op het vinden van ongrijpbare passieve kandidaten, kandidaten die niet actief op zoek zijn naar een nieuwe baan," aldus Gian Zandonà, Managing Director bij Monsterboard. “De producten richten zich op het vergroten van de schaal van de business van Monsterboard door meer kandidaten en meer vacatures te ontsluiten en tegelijkertijd het zoekproces naar talentvolle kandidaten te vereenvoudigen.”

Bekijk hier de nieuwe strategie van Monsterboard.

Download PDF
Download PDF
Over Monsterboard

Over Monsterboard
Monsterboard is onderdeel van Monster Worldwide, Inc. (NYSE: MWW). Monster is al ruim 20 jaar wereldwijd actief in meer dan 40 landen en marktleider in het succesvol verbinden van mensen en bedrijven om ze te helpen aan een betere baan of het beste talent.

Monsterboard is pionier in de recruitmentindustrie met geavanceerde technologie in carrièremanagement, recruitment en talentmanagement en biedt een breed scala intelligente, digitale, sociale en mobiele oplossingen aan.